dinsdag 10 oktober 2017

Op z’n Marokkaans

Afgelopen nacht voor het eerst in bivak geslapen. De bivak is een grote tent met catering, voor briefing en gezelligheid. Aan de zijkant daarvan staan de 180 eenpersoons tentjes waar iedereen in slaapt. Alle kampeerervaring komt goed van pas. Prima geslapen ondanks de generator die naast de tenten staat te draaien. Er is tenslotte ook stroom nodig in “the middle of nowhere”. Om zes uur opstaan want om 8 uur was de start. In het donker alles inpakken, het beste is dus de avond van de tevoren alles goed georganiseerd te hebben. Helaas had ik dat niet goed gedaan, want ik kwam er vlak voor de start achter dat mijn GPS nog in de tas zat. Alle bagage wordt vervoerd op z’n Marokkaans. Een grote truck met een grote bak waar alles in wordt gelegd. Mijn tas lag al onderin dus de GPS kon ik vandaag vergeten. Daarom maar een groepje opgezocht en met enkele Nederlandse Limburgers meegereden. Nog gezellig ook. Route dus prima kunnen vinden. Deze begon over een mooi breed gravel pad, zo’n 15 kilometer. Daarna kwamen we in een zogenaamde oued, een droge rivier. Ook de lokale bevolking rijdt hier doorheen, veelal met brommertjes, waardoor mooie sporen ontstaan. Helaas heeft het vorige week hier geregend en zijn aardig wat sporen verdwenen. Daardoor zo’n twintig keer door het water gereden, omdat het beste spoor net naast het water, of in het water zit. Wel gaaf om te doen! Na controlepost 2 volgde een lange klim en een langgerekt vlak stuk met wind op kop. In totaal zo’n 86 kilometer afgelegd vandaag, al met al weer een zware dag. De tent staat weer. Nog even de fiets klaar maken, eten, de dagelijkse briefing en op naar stage 3!

Ik heb besloten om mijn actie Stop! ALS voort te zetten. Het moet mogelijk zijn om 600 euro extra voor Stop! ALS binnen te halen. Zeshonderd euro omdat de Roc du Maroc ca. 600 km lang is. Heb je nog niet gegeven dan is dit nu je kans om het alsnog te doen. Heb je al gegeven, schroom dan niet om nogmaals te doneren. ALS moet de wereld uit! Vecht daarom met mij mee tegen de ziekte.

Doneer via:
https://www.alsacties.nl/actie/henri-ververs-3

Wil je zien waar ik ben? Live tracker

 
 
 

1 opmerking:

Anoniem zei

Zelfs zonder de moderne snufjes lukt het je. Ongemerkt word je teruggebracht naar de basis: jij, je fiets en de elementen. Daar gaat het om! Zet em op. groet bertus