woensdag 24 mei 2017

Dag 04

Dag 04
Woensdag 24 mei 2017
Weer: onbewolkt en erg warm +35gr
Vochtinname: minimaal 5 liter water
Afgelegde afstand: 103 km

Van Torremegia naar Cáceres

Ik sliep gisteravond in een auberge met een Spaanse man en een Schotse vrouw. Erg gezellig. Goed voor mijn Engels en Spaans. Omdat het restaurant pas om half negen open ging als een echte pelgrim zelf gekookt, nou ja: een diepvrieszak in de magnetron opgewarmd. Smaakte prima. Vandaag vroeg vertrokken en omdat mijn broek gescheurd is bij de Decathlon in Merida een nieuwe gehaald. De route was voornamelijk onverhard en deed mij denken aan wat je ziet over Afrika. Zal in oktober in Marokko goed van pas komen. Op de route was het erg stil. In de albergues is het behoorlijk druk. Zit nu in een auberge met veel fietsers. Veel goedkope mountainbikes, dus wordt er driftig gesleuteld. Gelukkig is mij dit vooralsnog bespaart gebleven. Mooie dag, niet al te technisch, behoorlijk veel klim 950 hm en dalen 780 hm. Met af en toe een stukje snelweg of een afgesloten hek als hindernis.

Geen opmerkingen: