vrijdag 26 mei 2017

Dag 06

Dag 06
Vrijdag 26 mei 2017
Weer: heet, maar te doen >30 gr
Afgelegde afstand: 75 km, 1080 hm.

Vandaag another day at the office. Eerste 50 km waren prachtig, daarna behoorlijk veel asfalt maar dat was wel prettig omdat er behoorlijk veel geklommen moest worden. Tussen de middag een dipje. Het eten bij deze hoge temperaturen was erg lastig voor mij, plus dat de eerste 50 km door totaal verlaten gebied ging. Om 12 uur was mijn tank dus leeg. Gelukkig een tienda (winkel) kunnen vinden en na mezelf volgepropt te hebben begonnen aan de middag etappe met veel klimwerk. Die verliep uiteindelijk prima. Misschien wel leuk om in het kort te schetsen hoe er een dag uit ziet. Normaal fiets ik tot dat ik moe ben of geen zin meer heb en een slaapplaats heb gevonden. Dit is vaak rond 17:00 uur. Dan eerst installeren, douchen en de was doen. Daarna eten, dit kan uiteten zijn of zelf wat maken. In auberges is altijd een keuken waar je kan koken. De avond is nooit een probleem, aanspraak met mooie verhalen genoeg. s' Ochtends wordt je gewekt door de vroege vogels. Ik zit meestal om 08:00 uur op de fiets na eerst klein onderhoud te hebben gedaan. Bij de eerste bar stoppen voor een caffè americano met koek. Het Spaanse ontbijt. Onderweg nog een koffiestop als we een bar tegen komen. Lunchen doe ik bij voorkeur alleen. In de winkel wat brood, kaas, yoghurt, banaan en cola kopen en dat dan verdeeld over de middag op eten. Dit herhaalt zich iedere dag.

 
 
 


Geen opmerkingen: